تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/08/10 - 09:46
کد خبر: 486507

نگاهی بر سخنان پر اهمیت سید مقاومت در روز جمعه؛

پیام معنادار حزب‌الله/ انتظارها برای سخنرانی سیدحسن نصرالله

پیام معنادار حزب‌الله/ انتظارها برای سخنرانی سیدحسن نصرالله

در بیست و پنجمین روز تهاجم به غزه، وقایع میدانی از آغاز رسمی حمله زمینی صهیونیست‌ها به غزه حکایت دارد، تصمیمی که با ورود جدی انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان می‌تواند دامنه جنگ را گسترده کند.

به گزارش گروه بین الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر این اساس ارتش رژیم صهیونیستی با ارائه ویدئو و پخش صدای بی‌سیم فرماندهی جنوب اعلام کرد دستور حمله همه‌جانبه به غزه صادر شده است. برخی رسانه‌های عبری نیز تصاویری از ورود زمینی متجاوزان به شمال غزه منتشر می‌کنند‌‌. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی ورود به ۳کیلومتر از خاک غزه شده است! نیویورک تایمز هم نوشت: حمله زمینی اسرائیل آغاز شد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس مدعی شده: «مرحله اول به پایان رسیده و مرحله دوم که حمله هوایی است همچنان ادامه دارد و جنگ اکنون با توسعه حمله زمینی در غزه وارد مرحله سوم شده‌ است؛ ارتش ما این مرحله را با گام‌های محکم و حساب شده برخواهدداشت و به شکل برنامه‌ریزی شده پیش خواهد رفت».

همزمان سخنگوی وزارت کشور فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای جزئیات ورود تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را تشریح کرد. وی در این باره گفت: برخی از تانک‌های دشمن از منطقه شمال غربی نوار غزه به این باریکه نفوذ کرده و در شرایط کنونی در منطقه الکرامه مستقر شده‌اند. وی افزود: همچنین تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی از خیابان صلاح‌الدین در نوار غزه وارد این باریکه شده و در تلاش برای رسیدن به خیابان الرشید (خیابان ساحلی) برای قطع کامل ارتباط بخش شمالی از جنوب نوار غزه هستند.

پیام معنادار حزب‌الله/ انتظارها برای سخنرانی سید حسن نصرالله

حمله زمینی عملاً آغاز شده است

سخنگوی حماس هم اعلام کرد حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه عملاً آغاز شده اما آن‌ها دستاوردی نداشته‌اند. وی اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی تانک‌های خود را به مناطقی وارد کردند که چیزی در آن نیست. اشغالگران در چند محور حمله زمینی انجام دادند و عملاً عملیات زمینی آن‌ها آغاز شده است اما نمی‌خواهند به دلایل خاص، آن را اعلام کنند.

گردان‌های قسام اعلام کرده‌اند در این تهاجم، یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را که وارد شرق محله زیتون در غزه شده بود، با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منهدم کرده‌اند. منابع خبری همچنین از گرفتار شدن ۳۵ تن از نظامیان صهیونیست در کمین رزمندگان مقاومت و هلاکت هشت نفر خبر دادند.

انصارالله وارد میدان شد

در این وانفسا و در حالی که گمانه‌زنی درباره مشارکت رسمی انصارالله در جنگ ضدصهیونیستی همچنان ادامه دارد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته ضمن صحه گذاشتن بر این حضور، اعلام کرد: انصارالله در حمایت از غزه، با چند موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد اهداف دشمن صهیونیست را هدف قرار داده‌ است. یحیی سریع با بیان اینکه عملیات اخیر سومین عملیات برای کمک به برادران مظلوم فلسطینی بود، گفت: به حملات موشکی و پهپادی خود ادامه خواهیم داد تا حملات اسرائیل متوقف شود. سریع تأکید کرد: در قبال حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به غزه، یمن هم باید به وظیفه خود عمل می‌کرد و به یاری ملت فلسطین می‌آمد. وی در پایان گفت: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نوار غزه، سبب گسترش دامنه درگیری در منطقه می‌شود.

این سخنان پس از آن ایراد شد که ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود مدعی رهگیری و انهدام چند موشک شلیک شده از سوی یمن شد. در این اطلاعیه آمده برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ، نیروی هوایی رژیم اسرائیل از سامانه پدافند دوربرد «ختس» (پیکان) در منطقه دریای سرخ استفاده کرده و یک موشک زمین به زمین را منهدم کرده است. این ادعا در حالی است که منابع صهیونیستی از شنیده‌شدن صدای دست‌کم سه انفجار در منطقه ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

پیام معنادار حزب‌الله

اما بسیاری از رسانه‌های منطقه با اشاره به حمایت صریح فرمانده ارتش یمن از رزمندگان مقاومت در غزه با تیتر درشت نوشتند: مقاومت اسلامی انصارالله و ارتش یمن رسماً با اسرائیل وارد جنگ شدند. همزمان حزب‌الله لبنان فیلم جدیدی از سید حسن منتشر کرد. در ابتدای این فیلم، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حال نوشتن سطری است و در انتها به تاریخ سخنرانی سید مقاومت یعنی جمعه ساعت ۱۳ اشاره شده است. بر این اساس بسیاری بر اهمیت سخنرانی آینده نصرالله تأکید کرده و حتی برخی معتقدند باید شاهد اتفاقات جدید بود و از احتمال ورود رسمی حزب‌الله به نبرد با رژیم صهیونیستی پس از این سخنرانی سخن می‌گویند. حساب ایران به عبری هم در توییتی با اشاره به تحولات مذکور نوشت: به گرداب غزه خوش آمدید.

باز شدن جبهه‌های جدید

مصیب نعیمی، مدیر مسئول پیشین روزنامه الوفاق در گفت‌وگو با قدس در تحلیل اتفاقات اخیر و به‌ویژه حملات موشکی  انصارالله یمن به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت: مواضع اخیر نشانگر باز شدن جبهه‌ای جدید از سوی محور مقاومت در برابر تل‌آویو است، به‌طوری‌که اگر انصارالله یمن وارد این جنگ شود و از همه توانمندی‌هایش استفاده کند روزهای سرنوشت‌سازی برای مقامات اسرائیلی در پیش خواهد بود و نابودی رژیم صهیونیستی به سال هم نخواهد کشید و از طرف دیگر، آغاز و پایانی برای حضور نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا خواهد بود.

وی به مهم‌ترین دستاورد حملات پهپادی انصارالله پرداخت و اظهار کرد: این پهپادها مسیر هزار کیلومتری را از یمن به سرزمین‌های اشغالی پرواز می‌کنند و در یک عملیات گسترده از جنوبی‌ترین قسمت فلسطین وارد شده و یک مسیر ۱۰۰کیلومتری را به سمت شمال این کشور پیموده و به‌راحتی و بدون هیچ مزاحمتی بخش وسیعی از خاک سرزمین‌های اشغالی را طی می‌کنند و به اهداف از پیش تعین‌شده دست می‌یابند، این درحالی است که مقامات نظامی اسرائیل همواره از قدرت پدافندهوایی و گنبد آهنین خود سخن می‌گویند. عملیات انصارالله هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را مشهود‌تر کرد.

نعیمی با اشاره به اینکه امروز علاوه بر درگیری‌های مستقیم و غیرمستقیم محور مقاومت با اسرائیل، دیگر حامیان این رژیم ازجمله ایالات متحده آمریکا نیز مورد توجه مقاومت قرار گرفته است، افزود: در ۲۵ روز گذشته بسیاری از پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در کشورهای منطقه توسط نیروهای محور مقاومت از جمله الحشدالشعبی در عراق و نیروهای مقاومت در سوریه مورد هدف قرار گرفتند و این حملات هر روز در حال گسترش است.

دست انتقام از آستین مقاومت خارج شده است

وی به نقش محوری نیروهای انصارالله در برابر اسرائیل اشاره و اظهار کرد: مسیر حمایتی یمن از فلسطین نسبت به دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه نزدیک‌تر است به‌طوری‌که این کشور به‌راحتی می‌تواند از طریق دریای سرخ تمامی مواضع رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد، همه واکنش‌های انصارالله در برابر رژیم صهیونیستی به‌صورت نظامی و از طریق موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری صورت خواهد گرفت.

او در پایان اظهار کرد: تا امروز در منطقه جنگ سراسری آغاز نشده و هر اقدامی که برخی از گروه‌های مقاومت ازجمله انصارالله یمن، الحشدالشعبی عراق و نیروهای مقاومت مردمی در سوریه انجام می‌دهند تنها هشداری به رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی این رژیم کودک‌کش است، رژیم صهیونیستی با چراغ سبز مدعیان حقوق بشر به نوار غزه حمله و با سلاح‌های کشتار جمعی و نامتعارف، زنان و کودکان بی‌گناه را قتل‌عام می‌کند. امروز دست انتقام از آستین مقاومت خارج شده است.

خاورمیانه نفس‌های خود را برای سخنرانی سید نصرالله حبس کرده است

شبکه المیادین به نقل از شبکه‌های صهیونیستی گزارش داد: تمام خاورمیانه نفس‌های خود را پیش از سخنرانی نصرالله در سینه حبس کرده است. ترس رسانه‌های صهیونیستی از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان ساعاتی پس از آن بیان می‌شود که این گروه آمار کشته‌های و زخمی های رژیم صهیونیستی در جنگ طوفان الاقصی از روز ۸ اکتبر (۱۶ مهرماه) را منتشر کرد.

براساس این بیانیه، ۱۲۰ نظامی اسرائیلی در مرز لبنان در درگیری با حزب‌الله کشته و زخمی شدند. در سلسله عملیات حزب‌الله تاکنون ۹ تانک منهدم و یک پهپاد نیز سرنگون شد. حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که از هشتم اکتبر (۱۶ مهرماه) ۱۰۵عملیات نظامی انجام داده و در این مدت سیستم‌های جاسوسی و ارتباطی و سامانه پارازیت و ۳۳ رادار رژیم صهیونیستی را نیز هدف قرار داده است.

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نیز روز سه‌شنبه در تحلیلی نسبت به سخنرانی نصرالله نوشته بود: دبیر کل حزب الله لبنان هفته گذشته از رهبران مقاومت فلسطین خواست که توجه جدی به لحظه ای که تصمیم به اظهارنظر رسانه ای برای جهان عرب می‌کند باشند که لحظه ای تعیین کننده برای جواب دادن به پرسش‌های حماس و جهاد اسلامی خواهد بود که به طور مشخص حزب الله چه زمانی به نبرد ملحق خواهد شد؟

رهبران حماس این سیکنال را به مفهوم این می‌دانند که حزب الله برنامه و اقدام مشخص دارد، اما جزئیات آنرا فاش نمی‌کند به ویژه نصرالله در دیدار هفته گذشته خود با «زیاد النخاله و صالح العاروری» اعلام کرد: «با شما در قلب نبرد و در هر شرایطی هستیم».

رای الیوم نوشت: محافل حزب الله به رهبران حماس اطمینان داده اند که حزب الله در بطن درگیری است و هرگز مقاومت فلسطین را رها نخواهد کرد و صرف نظر از تعویق در دامنه عملیات تصمیم بر عدم اجازه به شکست حماس است.

این رسانه در پایان نوشت: نصرالله چه خواهد گفت؟ چرا جمعه؟ چه رخ داده و چه چیزی باید تا جمعه رخ دهد؟

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top